ေမာင္း..ေမာင္း..ေမာင္း..ေမာင္း ရန္ကုန္ အျမန္ယာဥ္

ကၽြန္ေတာ္လား သူေဌးမဟုတ္ပါဘူး။ ဒီလိုပဲ လႈပ္ရွားရုန္းကန္ ျဖတ္သန္းေနဆဲ သာမန္လူ တစ္ေယာက္ပါပဲ။ ရန္ကုန္သားေတာ့ မဟုတ္ေပမယ့္ ရန္ကုန္မွာေတာ့ အေနၾကာခဲ့ၿပီ ဆိုရမွာေပါ့။ ရန္ကုန္ဆိုတာက ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ့ ၿမိဳ႕ေတာ္ေဟာင္းႀကီး…။ နယ္ေျမဧရိယာ က်န္ျပန္႔ၿပီး လူေနထူထပ္ေတာ့ ဘယ္အခ်ိန္ၾကည့္ၾကည့္ စည္ကားေန တာပါ။

ကၽြန္ေတာ္ေျပာခဲ့ၿပီးၿပီေလ… ၾကြားတယ္လို႔ မထင္ပါနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္သူေဌး မဟုတ္ပါဘူး။ ဒီေတာ့ ကိုယ္ပိုင္ကား မစီးႏိုင္ဘူးေပါ့ဗ်ာ။ ၿမိဳ႕ထဲလမ္းမေပၚ… ကားေရာင္စံုမ်ားစြာ တစ္စီးမွ ကိုယ္မပိုင္ပါ။ လိုင္စင္မဲ့ကားေတြ သတ္မွတ္ အခြန္ေဆာင္ၿပီးရင္ လိုင္စင္၀င္ႏိုင္ၿပီ၊ ကာလေပါက္ေစ်းရဲ့ ၈၅% ဆိုလား ေဆာင္ရတယ္တဲ့။ ၿပီးခဲ့တဲ့ကာလက ရန္ကုန္ကားေစ်းကြက္ အေရာင္းအ၀ယ္ေတြ မျဖစ္သေလာက္ ေအးသြားတယ္ဆိုပဲ။ အင္းသူမ်ားေတြ ေျပာတာ၊ ၾကားမိတာ၊ ဂ်ာနယ္ေတြမွာ ေရးတာဖတ္ရတာပါ။ ထားပါေတာ့ . . . ဒီေလာက္မြဲတာ လူသိၿပီပဲ။ ဆက္ၿပီး မေၾကာ္ျငာ ေတာ့ပါဘူး။ ဘာေတြ ေလရွည္ေနတာလဲ၊ သူေဌးမဟုတ္ဘူး ေျပာလိုက္၊ ကားေစ်းေတြ က်တယ္ ေျပာလိုက္၊ ကိုယ္ပိုင္ကား မစီးႏိုင္ဘူးေျပာလိုက္၊ ဘာေျပာခ်င္ေနတာလဲ။ မင္းစကားနားေထာင္ရတာ အၿမဲ တိုင္ပတ္တယ္ဆိုတဲ့ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ ေျပာတဲ့စကား ျပန္ၾကားေယာင္မိေသးရဲ့။ သီးခံပါခင္ဗ်ာ…။ ၀ါသနာပါလို႔ပါ။

ေျပာခ်င္တာက ဒီလိုပါ။ ကိုယ္ပိုင္ကား မစီးႏိုင္ေတာ့ public transport လိုင္းကားစီးရတာေပါ့။ ဆက္ၿပီး ရွည္လိုက္ဦးမယ္။ ကၽြန္ေတာ္စီးခဲ့ဘူးတဲ့ လိုင္းကားသမိုင္း။ ကၽြန္ေတာ္ ရန္ကုန္စေရာက္ေတာ့ လိုင္ကားခ ႏွစ္က်ပ္ဗ်။ ခရီးတစ္ျဖတ္ကိုေပါ့။ အဲဒီတုန္းက အေဆာင္ကေန ေက်ာင္းကိုသြားရင္ အသြားႏွစ္က်ပ္ အျပန္ႏွစ္က်ပ္။ ဟိုး . . . ကေလး ဘ၀ေရာက္ဖူးတုန္းကေတာ့ ဆယ့္ငါးျပားတို႔၊ တစ္မတ္တို႔ ၾကားဘူးေသးတယ္။ အင္း…အဲလိုနဲ႔ ရန္ကုန္ ေရာက္ၿပီး ေနာက္ႏွစ္မွာပဲ လိုင္းကားခေတြ ငါးက်ပ္ ျဖစ္သြားေတာ့ ေတာ္ေတာ္ စိတ္ညစ္သြားေသးတယ္။ ညေျခာက္နာရီေက်ာ္ရင္ ၁၅ိ/- ဆိုတာလည္း ရွိလာတယ္။

အဲဒီမွာ ေစ်းကြက္စီးပြားေရးကို ေဖၚေဆာင္ေနတဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီးမွာ အထူး၀န္ေဆာင္မႈေပးတဲ့ လိုင္းကား တစ္မ်ိဳး ေပၚလာဖူးတယ္။ Aircon Bus တဲ့။ ျမန္တယ္။ ေအးတယ္။ သက္ေတာင့္သက္သာရွိတယ္။ ထိုင္ခံု ရွိသေလာက္သာ လူတင္ပါသည္ ဘာညာေပါ့…။ ဟုတ္တယ္ဗ်။ တကယ္ေျပာတဲ့ အတိုင္းပါပဲ။ ေစ်းႏႈန္းကလည္း သာမန္လိုင္းကားထက္ ၃ဆ ပိုယူထားတာကိုး။ သူရဲ့အားသာခ်က္က ဘယ္စီးစီး တစ္ေစ်းထဲ ဆိုေတာ့ ခရီးေ၀း သြားသူေတြ အဆင္ေျပတာေပါ့။ ဒီလိုနဲ႔ ဒီလိုနဲ႔ ေစ်းကြက္စီးပြားေရးမွာ စီးပြားေရးေတြ ေကာင္းလာေတာ့ လူေတြလည္း သက္ေတာင့္သက္သာ ျဖစ္မႈကို ပိုေရြးလာၾကတာေပါ့။ တစ္ေနကုန္ တစ္ေနခမ္း ေမာပမ္းလာခ်ိန္ ကားေပၚမွာ နားရ မနည္းလွဘူးဆိုၿပီး နီးနီးေ၀းေ၀း အဲယားကြန္းလာေတာ့ လူဦးေရ အကန္႔အသတ္နဲ႔သာ တင္ေဆာင္ပါသည္။ လာသမွ်လူထက္ ပိုလက္မခံပါဆိုတဲ့ အဲယားကြန္းေတြဟာ အဲဗားမြန္းလာၿပီး စံခ်ိန္မမွီေတာ့တဲ့ ၀န္ေဆာင္မႈေတြ ထံုးစံအတိုင္း ေပ်ာက္ကြယ္ သြားရပါေလေရာ။

အဲဒီေနာက္ေတာ့ မေျပာင္းမလည္း ဆက္ဆြဲေနတဲ့ မထသ လိုင္းကားေတြၾကားထဲမွာ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္အနည္းငယ္က ပုဂၢလိက လုပ္ငန္းရွင္ႀကီးေတြက ပိုမိုေကာင္းမြန္တဲ့ အထူးယာဥ္ႀကီးေတြ ၀င္ေရာက္ေျပးဆြဲၿပီး ၀န္ေဆာင္မႈေတြ ေပးျပန္ပါေရာ။ ပိုေကာင္းတဲ့ ၀န္ေဆာင္မႈဆိုေတာ့ သာမာန္ေစ်းေတာ့ ဘယ္ရမလည္း ေပါ့ေနာ္…။ ပိုေကာင္းတဲ့ ေစ်းႏႈန္းေပါ့။ ဘာေတြ ေကာင္းတာလည္း … ဟုတ္ကဲ့ ဒီလိုပါ။ လူတိုင္းထိုင္စီးခြင့္ ရမယ္တဲ့။ အဲဒါဘာထူးဆန္းလည္း ေမးရင္ ဟုတ္ကဲ့ . . . ပိုေကာင္းတယ္ေလ လူတိုင္းထိုင္စီးခြင့္ ရမယ္လို႔ေျပာထားတာ မေတြ႔ဘူးလား ေျပာရတာေပါ့။ ၿပီးေတာ့ သတ္မွတ္ မွတ္တိုင္မွာ ခရီးသည္ တင္ခ်ၿပီးတာနဲ႔ ခ်က္ခ်င္း ခရီးဆက္ဦးမွာတဲ့။ (ဟိုတေလာကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ နယ္ကလာတဲ့ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ အထူးယာဥ္ႀကီး စီးသြားတယ္။ တစ္ေနရာေရာက္ေတာ့ သူငယ္ခ်င္းက ငါတို႔စီးလာတာ ကားမွတ္တာ သေဘာၤႀကီး ျဖစ္ေနတာကိုးတဲ့။ အင္ ဘာျဖစ္လို႔လည္းဆိုေတာ့ သိဘူးေလ အခုေက်ာက္ခ်ထားတယ္ မို႔လားတဲ့။ သူပဲ ေျပာတတ္ပါတယ္ဗ်ာ။) ထိုင္ခံုျပည့္သြားရင္ လူပိုမတင္ ေတာ့ဘူးတဲ့။ ကားေပၚမွာ ရုပ္ရွင္လည္း ၾကည့္လို႔ရေသးတယ္ ဆိုပဲ။ အရင္လိုေတာ့ အဲယား မကြန္းေတာ့ပါဘူး။

လူ႔သဘာ၀အတိုင္း ပိုေကာင္းတာႀကိဳက္ၾကတာပဲေလ . . . အားလံုးနီးပါး ထူးကုန္ၾကတာေပါ့။ ဒီေတာ့ ထိုင္ခုံေတြ ျပည့္လာပါ ေလေရာ . . .။ မွတ္တိုင္တစ္ခု ရပ္လိုက္ရင္လည္း ခရီးသည္ေတြ ျပည့္ေနတတ္ေတာ့တာေပါ့။ အခ်ိန္တိုင္းေတာ့ ဘယ္ဟုတ္မလည္း။ ရံုးဆင္းရံုးတက္၊ အလုပ္သြား၊ အလုပ္ျပန္ ခ်ိန္ေတြပဲေပါ့။ ကားရပ္လိုက္ၿပီ ဆိုတာနဲ႔ အေပၚက မဆင္းရေသး ေအာက္က ခရီးသည္ေတြက အေျပးအလႊား အလုအယက္ တက္လာၾကေတာ့ ခရီးသည္ေတြကို စာနာၿပီး အထူးယာဥ္ႀကီးေတြ တစ္တန္းစီမွာ ထိုင္ခံုတစ္လံုးစီ တိုးေပးလိုက္ပါတယ္။ ထိုင္ခံုေလးေတြကို နဲနဲစိပ္ေပးလိုက္ပါတယ္။ ေျခေထာက္ခ်ရတာ မလြယ္တာေလး၊ ဒူးေကြးမရယံုေလာက္ပါ။ အ၀င္အထြက္ လမ္းကေလး နဲနဲက်ပ္သြားတာေလး ေလာက္ပါ။ အို . . ခရီးသြားခ်င္း စာနာရမယ္ေလ။ အခ်ိန္တန္ရင္ အိမ္ျပန္ခ်င္ၾကတာ လူတိုင္းမဟုတ္လား။ လမ္းက်ပ္သြားေတာ့ တည့္တည့္မထြက္ပဲ ေဘးတစ္ေစာင္း ထြက္ရတာ ဘာျဖစ္လည္း။ လိုရာခရီး အခ်ိန္မွီေရာက္ဖို႔က အဓိကမဟုတ္လား။ ထံုးစံအတိုင္း သီးခံၾကပါတယ္။ ျမန္မာလူမ်ိဳး ေတြပဲ။ ကိုယ္ခ်င္းစာ တတ္ၾကတာ အစဥ္အလာပါ။

ခရီးသြားေတြ ပိုၿပီးအဆင္ေျပေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေပးေပမယ့္ လူေတြကလည္း အားေနရင္ အျပင္ပဲ ထြက္ၾကသလား မသိပါဘူး။ မွတ္တိုင္ေရာက္ရင္ ျပည့္ေနျပန္ေရာ။ အခ်ိန္တိုင္းေတာ့ မဟုတ္ဘူးေလ။ ဒီေတာ့ ယာဥ္ေမာင္းေတြလည္း ခရီးသည္ေတြကို ကိုယ္ခ်င္စားၿပီး အလယ္လမ္းေလးမွာ တင္ေပးရျပန္ပါေရာ။ အို . အိမ္ျပန္ေရာက္ဖို႔ အေရးႀကီးတယ္။ ထိုင္ခံုမထိုင္ရတာ ဘာဆန္းလို႔လည္း တစ္သက္လံုး ဒီလိုပဲစီးလာတာကို ဆိုတဲ့ စိတ္ေတြနဲ႔ ထင္ပါရဲ့။ ခရီးသည္ေတြ လည္း ရံုးဆင္းခ်ိန္ဆို ထူးတာမထူးတာ၊ အေရးမထားႏိုင္ေတာ့ သလို… အစ္ကိုယာဥ္ေနာက္လိုက္ မ်ားကလည္း၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔လည္း ဒီအခ်ိန္ေလးမွာ ဒီအေပါက္ကေလးနဲ႔ လုပ္စားရတာပါ။ လုပ္ပါ. . စီးပြားရွာခ်င္း ကိုယ္ခ်င္းစာ ေပးပါ။ အားလံုးပဲ ျပန္ခ်င္ၾကတာပါ။ လုပ္ၾကပါ၊ ကူညီၾကပါ။ ဆင္းမယ့္မွတ္တိုင္ ေလးဘီးလံုး ရပ္ေပးမွာပါ ဆိုၿပီး ေျပာလိုက္ဆိုလိုက္ ေဆာ္ၾသလိုက္ေတာ့ တေစာင္းထြက္ရတဲ့ အလယ္လမ္းကေလးလည္း ႏွစ္ထပ္ရပ္စနစ္နဲ႔ လူေတြ ျပည့္သြားျပန္ပါေရာ။

အဲ . . . မွတ္တိုင္နား ေရာက္ျပန္ေတာ့ ေဆာ္ၾသပံုေလးက တစ္မ်ိဳးဗ်။ အခ်ိန္အခါလိုက္လို႔ေပါ့။ ေရွ႕မွတ္တိုင္ ဆင္းမယ့္ သူမ်ား ႀကိဳးထြက္လာခဲ့ပါ။ လုပ္ပါ သြက္သြက္ကေလး လႈပ္ရွားေပးပါ။ ေနာက္ကားပါလာလို႔ပါ။ အေပါက္၀ကို ႀကိဳထြက္လာေပးပါ။ ေက်ာ္သြားမွ မေစာ္ကားပါနဲ႔ ေစာ္ကားရင္ေတာ့ ေခၚသြားလိုက္မွာ ဆိုတဲ့ hip hop စာသားေတြ ရြတ္ၿပီး ဆန္းသစ္ျပန္ပါေရာ။ ဒီလိုနဲ႔ ဒီလိုနဲ႔ပဲ ခရီးသည္ေတြလည္း လိုရာခရီးကို စိတ္ရွည္သီးခံ လမ္းေၾကာင္းမွန္ေအာင္ သြားလာ ေနၾကရတာေပါ့ဗ်ာ။


2 Comments

ေျပာခဲ့ႏိုင္ပါတယ္။ တစ္ခုခုေပါ့

  1. စိတ္ညစ္တာေရးတာ ရယ္သြားတယ္ သူရိန္.

    ReplyDelete
  2. 16 Oct 10, 08:55 PM
    CV: ဖတ္ျပီးျပီ ေကာင္းတယ္ေရးထားတာ

    ReplyDelete

Post a Comment

ေျပာခဲ့ႏိုင္ပါတယ္။ တစ္ခုခုေပါ့

Previous Post Next Post
Post ADS 1
Post ADS 1